Copyright © wdp .. |
Design by Dzignine
Friday, November 26, 2010

terbelajar jalan baru!

                Wah x sengaja ‘ter’pegi ke Tampin plak petang tadi.. actually terpakse coz abah aku da tersangkut kat sane, coz lori rosak then x bleh nak siapkan ari neyh jugak! So, so what!? Aku la kena menjemput die kat sinun~ hohoho.. padahal x penah lagi sbelum ni drive sendiri ke Tampin [walopun sbenarnye da byk kali ulang-alik ke pekan tebelah dua tuh].. ngehehe, aku maksudkn pekan tebelah dua coz separuh pekan tuh hak milik Melaka n separuh lagi milik tanah neghori9, haish bahagi plak betul² kat tengah pekan tuh~ oK² berbalek ke citer asal, aku ade je banyak kali pegi sane tapi abah aku je yg drive.. aku? Ape lagi tido arr, dok jalan kawasan kampung ni ape sangat la bleh tengok kn.. huhuhu, akibatnye aku memg buta(+)tuli arr camne nak pegi ke tempat tuh, kalo ade GPS dalam kete xyah citer arr kn bro.. problemnye compas pn xDe, hah camne?
                Hurm~ pas je abah aku call minx ambik kat Tampin tadi aku terus cakap “OK!!”. Padahal dalam pale otak kosong lagi, pastu bertenang 2 minit.. kalo tanye mak pun aku confirm xtaw jgak hehehe, so aku pun tinjau tingkap neighbour aku.. mujur die taw bnyk bende, oh lupe plak nak perkenalkn ngan korang, name neighbour aku neyh Gugel, aku selalu panggil uncle jeqk... uncle xbleh cakap n mgkn jgak xbleh dengar so aku pun tulis je bagi kat die, “Bukit Senggeh ke Tampin camne?!”.. so uncle pun terus lukiskan untok aku peta camne nak pegi tempat tuh, bayangkan sumer landmark pun die letak skali.. jalan² yg aku x perlu pun die tolong lukiskn untok aku, die nak aku paham betol² peta yg die buat tuh.. aliran sungai, kawasan bendang, termasuk dgn dam durian tunggal tuh pun termasuk coz die kate aku akan lalu sebelah dam, do die lukis la skali... aku cakap buat je la ape uncle nak buat, yg paling x bleh blah tu die siap anggar plak bape km aku nak lalu neyh (+) anggaran mase yg aku perlukan, hebat gak uncle neyh... xpe arr org tua memg byk pengalaman.
                So dalam dok ujan men(curah)² turun tuh aku pun gerak la ngan mak n adek aku pegi sane, alhamduliLlah kami smpai ngan selamat n x sesat [neyh yg plg penting!]. Kami teros pegi umah ‘pakwah’ [tepon sepuko coz aku pun xtaw lokasi sbenar umah sedare aku neyh.. hahaha]; pakwah neyh adik abah aku yang dok kat Tampin, coz abah aku da ade kat sane pun.. solat maghrib, pas makan citer² kejap terus gerak balek.. balek abah aku la plak drive n ujan still lagi turun mencurah, alhamduliLlah selamat jgak smpai umah ^_^

erm.. aku da kepilkan skali peta yg uncle Gugel lukiskn untok aku, mane la taw korang pn nak pegi Tampin ke boleh arr rujuk peta uncle neyh, btw... thanx bebanyk ea uncle, peta uncle amat² membantu,

haish~ siap tulis pesanan lagi kat atas peta tuh... uncle²,

6 التعليقات:

Unknown says:
at: November 25, 2010 at 11:07 PM said...

hahhaha,,,galok tuk sorang nih~!!
aku igtkan neighbour btul2!! hahaah~

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o says:
at: November 26, 2010 at 1:19 AM said...

salam
hee hee
amalkan selalu yek...

Norlyana Nasrin says:
at: November 26, 2010 at 2:46 AM said...

ceh rubiah aku juge sme terkena..
huhu nsb baik la dpt jmp gak jln hehe

perindu_خلافة says:
at: November 26, 2010 at 7:03 AM said...

Ruby(+)Lyana:
lor kn aku/rizqan da bgtaw yang
"...aku pun tinjau tingkap neighbour..."

tingkap = windows
hahaha ^_^


b.r.u.t.a.l.s.o.l.o:
wassalam,
hehehe sy memg biasa check jln dlu sbelum pegi satu2 tmpt, senang nnt kalo jd papehal kn,
thanx yuk ziarah sini (",)

Paan Ovrtd says:
at: November 26, 2010 at 9:45 AM said...

Tampin kira ok lagi la. Sebab still boleh GoogleMap lagi. Try 'Bukit Sri Pilah'.

perindu_خلافة says:
at: November 26, 2010 at 10:20 AM said...

hahaha.. memg x jumpe kot,
uncle gugel pun xleh jawab,

neyh pasal wallet ari tu kn..
baik gilew ko~ biar DIA je yg balas utk ko nnt =)

p/s: kalo aku memg failed bab jalan2 neyh, tp abah aku boleh kot lbh2 lg n9.. anak jati neghori arr katekn, ^_^