Copyright © wdp .. |
Design by Dzignine
Thursday, November 18, 2010

cinta

AKU MENCARI CINTA, BUKAN MENCARI PEREMPUAN…”
 
                Petikan ringkas yang aku ambil dari sebuah filem tempatan... kenapa tiba-tiba pula aku menulis ayat tu dalam status FB aku ya, sebenarnya baru sebentar tadi aku menyelak balik setiap ‘tweet’ yang pernah aku post kat dalam akaun twitter aku. Secara tak sengaja terjumpalah aku akan tweet yang aku pernah ‘quote’ dari mulut Kasyah dalam cerita tersebut.
                Mengikut kefahaman aku; maksud cinta tu sendiri terlalu luas untuk dibincangkan (+) terlalu subjektif untuk satu pengertian. Jadi ayat seringkas atas ni pun mampu membuka maksud cinta yang sebenar. Mengingatkan aku semula erti sebuah CINTA HAQIQI,
...tatkala aku menghampiri meja sahabatku itu, kelihatan buku yang paling diminati beliau terletak megah diatas meja ‘study’... isu no 23;

“Sejauh mana CINTA kita kepada-Nya?”

“Apabila kita men-CINTA-i ALLAH, hakikatnya kita akan memiliki segala-galanya.
Inilah CINTA yang tidak akan terpisah oleh ruang, jarak, masa, harta dan kematian.”

p/s: Mengharapkan agar CINTA ini yang ku-temui satu ketika nanti... amin, :)

0 التعليقات: