Copyright © wdp .. |
Design by Dzignine
Sunday, November 21, 2010

artikel tersorok.. =_=

                Haish~ kawan² die neyh ajak lagi pegi BERENANG... kadang² tuh memang die teringin jugak nak turun. Tapi masalahnye budak rizQan neyh mane pndai berenang. Hah >> so camne!? Sesape ade idea nak selesaikn problem die neyh!! Peringatan ea, sesape yg bakal jadik awek rizQan neyh nanti pikir² arr balek.. coz aku x rase yang die neyh akan terjun untuk slamatkan korang kalo korang lemas dalam tasik ke, laut ke, kolam ke >_< huhuhu pandai² sendiri arr k, jangan cakap aku x penah gitaw kat korang plak. oK point pertame tadi x pndai berenang ya~
[hurm walopun x bleh berenang tapi aku boleh apungkn badan arr!!]
                Makanan fevret budak neyh plak; KURMA n SUSU... mak aih, selera klasik gilew!! Wujud lagi ke orang cam neyh, aku ingat dalam filem arab 60-an jeqk. Hah~ tapi memang betol, aku penah tengok die neyh abeskn 2L susu dutch lady dalam tengah dok melayan citer ‘Knowing’. Bayangkn citer 2 jam, 2 liter susu abes. Kuat gilew budak neyh minum, badan xDe arr besar mane pun!? Tapi yang kelakarnye, die kena bayar balek hutang tuh ngan ulang-alik ke toilet lebih dari 8 jam... hahaha, bukan aku sorang je yg gelak ^_^ tapi ramai lagi woo... Danny arr yg paling x bleh blah, smpai sekarang die ingat lagi peristiwa tuh. Malu aku dibuatnye [ee.. knape aku plak yang nak malukn?? kn?] malu besar budak rizQan neyh bile citer neyh di(ulang)² depan die. Ngahaha... nak gelak pun segan lor~ wohoo.. point ke-2 plak minum susu xPe bro taPi melantak susu jangan,
[weyh >> susu memang favourite aku arr, biarpun akan sakit perot taPi aku tetap suke minum jugak.. hehehe (“,)]
                Sape plak yang ISTIMEWA dalam idup budak rizQan neyh ye, hehehe... paling utama musTi arr family die zaharamanaf.ramlanahmad.norrizqanaizni.ummiikhlas n sitiroslinda. Pastu kuarge besar die, datuknenek.pakcikmakcik.sepupusepapat n anakbuah. De2 belah kluarge~ pastu die penah bagitaw aku, aku rase ramai jugak yang da taw pasal bende neyh.. die teringin sangat nk jumpe sorang laki neyh! Sebab die kate, laki neyh boleh guide die untok jadi lebih baek. Walopun cinte die kat orang tuh tinggi, tapi banyak kali da jatoh... cepat sangat tergelincir. N pekare yang paling die risau bile cinte die x berbalas, atau pon diri die x layak untok dekat dengan laki tuh. Sedeykn~ aku pon sedey jgak bile taw kisah die neyh, tapi xpe rizQan... kalo ko usaha sehabis mungkin mesti ko dapat. Kn kite da diajar camne untok mencari cinTe tuh. insyaALlah.. kalo niyyat ko bersih mesTi DIA yang akn bantu ko,

p/s: Artikel ni sepatutnya telah dipostkan pada 29 July 2010, tapi aku sendiri tak pasti kenapa ia masih tersimpan dalam folder dokumen aku. Jadi aku ambil inisiatif untuk postkan juga walaupun agak lewat- memandangkan penulisannya memang untuk warQah, bagiku ini adalah perkongsian mengenai diriku untuk kalian.

14 التعليقات:

Unknown says:
at: November 21, 2010 at 2:20 PM said...

hahah..tetiba teringat kat kawan2 aku(budak 3 ketol tu)~ mmm..memang x salah!=p

Norlyana Nasrin says:
at: November 21, 2010 at 6:11 PM said...

hahaha rizqan adik beradik kte sume x reti berenang..huhu pernah gak nk mati lemas time mandi2 kat 1 air terjun ni huhu alhamdulillah pnjg nyawa sbb ayah kte selamatkn..
hehe kte pn blh terapung tau!! (tau mst rmi x percaya tp b'dasarkn peratusan lemak dlm badan so kne percaya hahahaha
kurma kte krg skit tp susu huhu fav kot hahaha tp xdela smpi msk tandas hahaha
(^-^)

perindu_خلافة says:
at: November 21, 2010 at 9:37 PM said...

ingat kat kawan..!?
sape RuBy!? mesti bdk '3 ketul' tu minat pegi swim jgak kn, haish..

huh nasib baek la ayah lyana boleh berenang, kalo x... ish3
(x payh la teruskn >_<)
hahaha bab terapung tu sama lor,
so mksdnya kalo org campak kita kat laut kita still boleh survive 2,3 jam sblum tenggelam kn, kekeke
(ok la tuh dr tenggelm trus)
hahaha sbenarnya terlebih minum ari tuh.. =_=

p/s: haish terpanjang plak tulis,

Unknown says:
at: November 21, 2010 at 10:38 PM said...

nasrin..ngeng..takde kaitan ngan lemak pun...hahah

rizqan...adala..hahha..bukan pasal berenangla...mmg tak slah kawan ak pnggil ko susu sbb aritu nampak minum susu kat 7e...hahaha..=p
oppsss~hehehna

perindu_خلافة says:
at: November 21, 2010 at 11:44 PM said...

wosh.. ko RuBy, kawan mane plak yg nmpk neyh!! (aku malu plak tetibe..)

erk yg panggiln 'susu' tuh ko kena suoh kwn2 ko tukar arr RuBy..
cz aku ingat lagi mase belaja arab kat matric dlu, ustaz yg ajar ku tuh name dia hassan dari Mesir..
dia kate 'susu' kat mesir panggilan untuk maknyah/pondan.. weyh geli aku, meremang bulu tengkuk =_=

Norlyana Nasrin says:
at: November 22, 2010 at 12:15 PM said...

rubiah: hahaha ade kaitan kot huhuhu

rizqan: 2 la psl huhu..tp ntah mcm mne dlm rmi2 adik beradik ktrg ,kte sorg je blh terapung huhu dorg sume tenggelam haha..
rizqan=susu??
haha mmg rubiah kne tkr la panggilan 2..
xpe rizqan susu baik utk kesihatan hehehe (^-^)

perindu_خلافة says:
at: November 22, 2010 at 3:13 PM said...

Lyana, slamatkn diri sndiri sudah.. hahaha~
yup susu baik utk kesihatan tp takot org mesir salah interpret nnt.. huhuhu,

Unknown says:
at: November 22, 2010 at 11:49 PM said...

hahahha...ko jgn lah slah interpret..huahuhau..mana leh bgtau kawan mana...hahahha

nampak ko sakan sgt teguk susu time tu...hahhaah..sesngguhnya kuantan itu kecik sahaja..haha

Norlyana Nasrin says:
at: November 23, 2010 at 2:10 AM said...

huhu time lemas 2 mmg pk nk slmtkn dr br tlg2 dorg tp masalahnye dorg dok berkeribut dgn kte so time 2 mmg tawakal le...
haha nnt org Mesir tgk Rizqan semcm hahahaha..

rubiah: andai kwn ko kejam mst die amik gmbr rizqan pas2 post dlm FB xpn blog die hehehehehe

perindu_خلافة says:
at: November 23, 2010 at 7:23 AM said...

weyH RuBy.
bkn aku la salah interpret, aku takot org mesir yg silap.. huhuhu
oH.. xnak bgtaw ea,
aku cuba cari sndri dlu mesti jumpe pnya~ nnt da dapt aku gitaw k,
[akn menggunakn sgla spy yg ada.. kekeke]
p/s: kate pn ktn kechik je kn, mst dpt trace punye kwn2 ko tuh ^_^

hahaha.. bese arr tuh lyana,
slalunya yg buat tukg slamat lemas skali pn sbb mangsa buat meng'keribut' (bhasa ape ni??)
p/s: bila rizqan da dpt trace kwn2 RuBy akn rizqan tgkap gmbar dorang n post kat FB, kekeke (gurau je, kang ade plak xnk kuar bilik kang.. hehe)

Norlyana Nasrin says:
at: November 23, 2010 at 5:00 PM said...

hehe berkeribut 2 mcm dok gelabah pas2 pegang2..aih mcm mne nk terang pn xtau..hehe
huhu nk tgk gak rizqan bls dendam hahahahaha (gelak jahat)

perindu_خلافة says:
at: November 23, 2010 at 5:51 PM said...

hahahaha.. xpe rizqan boleh baygkn 'berkeribut' tu camna, >_<

lyana haish x baik plak buat camtu, nanti sumer phobia plak nk jumpe rizqan, (tiap kali nmpk muke neyh jd histeria), ish x boleh, x boleh.. =_=
huhuhu

Norlyana Nasrin says:
at: November 24, 2010 at 12:16 PM said...

hahaha x leh byg klu org histeria tgk rizqan hahahaha...

kalah jumpa Messi plak nnt ahaaha

perindu_خلافة says:
at: November 25, 2010 at 12:55 AM said...

hahaha.. like 1000x
^_^