Copyright © wdp .. |
Design by Dzignine
Friday, December 10, 2010

test guna photoscape


                Hahaha.. gambar apakah ini!?
Hurm sebenarnya, ni GAMBAR LAMA yang masih wujud dalam koleksi saya. Kalau x silap la, saya scan gambar ni untuk buat virtual image masa saya study kat matrix dulu! Lama dah kan!! Anyway, gambar ni lagi lama dari usia dia kena scan. Masa ni UMUR saya dalam 2/3 tahun dan masih TINGGAL kat Bandar Baru Bangi, ekor rambut pun masih panjang sampai punggung lagi... Huhuhu, very nostalgic moment kawan²...
Kenapa saya edit gambar ni sampai jadi camtu!?
Saya cuba try test guna software yang baru di install dalam lappy kesayangan saya ni; Photoscape. Credit untuk eNna sebab berkongsi pasal perkara ni dalam blog dia. Ternyata gadis ni, x lokek ilmu kawan²... best la kawan dengan dia, saya suggest kawan² follow blog dia. Coz bagi saya la blog eNna ni memang cantik (+) kemas (+) entry dia pun menarik². Hehehe, thanx eNna...
                Kalau sebelum ni saya biasa pakai adobe photoshop je [CS3,CS4, sekarang CS5] untuk edit² photo, tapi bila dah cuba pakai photoscape ni terasa lagi mudah nak edit gambar. Bagi sesiapa yang baru nak belajar editing boleh lah gunakan software ni, dan bagi sesiapa pula yang dah lama pakai dan terasa saya dah ketinggalan zaman tolong jangan gelakkan saya yek.. coz saya memang lambat sikit nak update dengan software² yang ada dalam dunia internet ni, hehehe

5 التعليقات:

Unknown says:
at: December 10, 2010 at 9:17 AM said...

guna photoscape senang dan compact skit kan dari photoshop...ak kalu dah malas pakai photoscape je...hakhak

Khalidah Khair says:
at: December 10, 2010 at 10:34 AM said...

hehehe...
rizqan mana ada ketinggalan...
alid edit semua gambar yg alid tangkap guna photoscape...
lg senang dan mudah...
kalo nak touch up jek alid guna photoshop...
mmg senang guna photoscape nie...

perindu_خلافة says:
at: December 10, 2010 at 11:52 AM said...

ye la RuBy, memang senang gilew.. hahaha ^_^, tapi x boleh guna selalu, nanti aku jadi malas nak meng'edit' huhuhu, mgkn photoscape neyh aku nak guna utk touch up je hasil dari photoshop ;p

hahah ye ke,
up to date lagi la ni yeqk,
tp memg betol pun,
x ambil masa lama pn utk edit gamba tuh, berbandg dgn photoshop kena buat banyak layer, (",)

Ainna Jalil says:
at: December 10, 2010 at 11:31 PM said...

bestkan guna photoscape :)
comel jeh masa kecik >.<

perindu_خلافة says:
at: December 11, 2010 at 5:25 AM said...

hahah memang best gilew eNna,
mudah sgt x secomplex photoshop, >_<