Copyright © wdp .. |
Design by Dzignine
Tuesday, March 15, 2011

warQah buat qalbu,

wahai sang Qalbu~
kutuliskan warQah ini buat dirimu..
andai aku terkhilaf dalam keputusan,
tegurlah daku,
andai aku terasa keseorangan,
hiburkanlah diriku,
kerna hanya dirimu Qalbu;
HANYA DIRIMU...
menjadi tali pengikat antara aku dan sang kekasih,

wahai sang qaLbu~
kewujudanmu masih menjadi rahsia si Pemilik Rahsia,
kau ada;
cuma disembunyikan dari pandangan mata,
biar kau diatas belahan bumi berbeda,
tapi yaqinku kau dibawah ‘arasy yang sama!
Setiaku menunggumu~
Walau hingga ke akhir masa,

wahai sang qalbU~
kutahu saatnya semakin hampir,
tandanya semakin jelas,
kau mula menunjuk asbab,
sebagai bukti aku diperingatkan...
dari bawah dagu dan tangan kanan,
...terima kasih Tuhan~
bakinya-kan kusedeqahkan,
buat setiap jiwa yang bergelar teman,

o,;”)_ dengan izin-Mu


dari hati seorang rizQan; buat sang Qalbu, qalBu dan qalbU milik Tuhan
14 march 2011 (6.43pm)
-auto update untuk post 15 march 2011-

10 التعليقات:

Nuryn Weida says:
at: March 15, 2011 at 4:10 PM said...

nice and best! rizqan punya bahasa mengagumkan. ada la jugak yg ain tak faham maksud2 terisrat tu..tp seriously.i like it! =)

{she-who-must-not-be-named} says:
at: March 15, 2011 at 4:28 PM said...

aku rasa nnt ko blh apply jd columnist la rizQan..sgt2 la best :)

perindu_خلافة says:
at: March 15, 2011 at 6:07 PM said...

ain =-> sebenarnya apa² yang ditulis secara tersirat kat atas warQah ni rizQan datangkan dari hati, sbb tu salah satu cara yang rizQan ada untuk menutup pekung didada..
(ceh ayat, hahaha ^_^)

ejatie =-> aku tak sesuai jadi columnist la, sebab aku menulis ikut mood; nnt mahunya tak keluar column aku setahun kalau mood tak baik... hahaha ^_^
n fyi aku lebih suka orang baca apa yg aku tulis, blog ni dah boleh kira column aku la kn
(♥ warQah daUn papYrus)

btw thanx ea korang **rizQan/aku rasa tak layak untuk dipuji untuk apa² penulisan kat atas warQah ni, yg penting ada mesej yang baik kita kongsikan dengan yang lain ^_^

** sila potong mana yang tak berkenaan :D

FaRaH LuLu says:
at: March 15, 2011 at 7:01 PM said...

very-good-words~

perindu_خلافة says:
at: March 15, 2011 at 8:00 PM said...

thanx LaiLa ^_^

aimi says:
at: March 15, 2011 at 9:38 PM said...

best :)

Unknown says:
at: March 16, 2011 at 2:09 AM said...

HAHAHHA~
aku duk tilik la lama2 skrin laptop duk tgk menda la sebelah ayat dengan izin-Mu tu~ rupanya orang duk ngah sujud... HAHAHA..
ops~ org duk puji ko nya ayatan aku duk bantai gelak plak~ hehe

btw,
NICE ONE!!! kekreatifan tu tak harus disekat, teruskan menulis, byk je pembaca setia ko ni ha~..haha

perindu_خلافة says:
at: March 16, 2011 at 8:02 AM said...

thanx aimi :D

hahaha RuBy².. ko memang kn, sebenarnya aku saja guna symbol yang islamic sikit, ^_^
yup penulisan x harus disekat selagi mana x melanggar syari'at, btw thanx jugak cz ko antara yg selalu support aku, huhu

Unknown says:
at: March 17, 2011 at 7:20 PM said...

tadehal la wei~
kita geng satu yuaiyeah!! hahaha
*semangat uia la plak kan~ hahha

perindu_خلافة says:
at: March 17, 2011 at 7:53 PM said...

^_^ hahaha hidup yuaiyeah