Copyright © wdp .. |
Design by Dzignine
Saturday, March 5, 2011

Kau, kAu dan kaU

Kau menjauhkan aku dari dirinya,
Menggunakan sesuatu yang aku mulakan,
Bukan layakku hendak copyright itu dan ini,
Tapi jelas kehadiran kau suatu yang aku tak pernah harapkan;
Jauh sekali untukku fikirkan!!

Kau membuat aku ibarat sampah mengutip ditepian jalanan..
Sedang wang, harta, tenagaku kau ambil dan telan,
Apakah kau lupa!? KAU TU SIAPA??
Berdiri diatas dunia berkali hidup dan mati,
namun kegagalan kau tak pernah bertepi,
SEBAB APA!? Jawapan aku...
Sebab kau masih PERASAN MEMBANGGA DIRI!!

Perangai pelik kau asyik benar membuat aku keliru,
Semalam kau senyum tapi hari ni lidah kau kelu,
Muka kau kelat kalau pandang, hurm entahlah...
Berdiri diantara dua sahabat,
membuat ‘aqad untukku simpan sepuluh dekad,

Bukan hendak melampias nafsu,
Bukan mahu mencurah rasa,
Bukan melepas dendam kesumat,
BUKAN..!! BUKAN itu!!
Penulisanku kali ini..
..sekadar menconteng diatas layar mayaku sendiri,

Kau, Kau dan Kau BERBEZA~

3 التعليقات:

Unknown says:
at: March 5, 2011 at 6:37 PM said...

Kau kenapakah??
pape pun rintangan dah dugaan, mesti ada hikmah nya~
boleh mematangkan kita juga~
jadi BERTABAH la~
^___^

Nuryn Weida says:
at: March 5, 2011 at 10:27 PM said...

rizqan.are u ok??
papehal bersabar ok.banyak orang memang banyak ragamnya.=)

Norlyana Nasrin says:
at: March 5, 2011 at 11:53 PM said...

speechless...rizqan marahkah?
sabar ye, sestgh manusia ni mmg x pandai menghargai & kekdg bl kte dh wat something utk die bkn nk ucap tq tp pndg pn xnk..
sabar jgn marah2 nnt x comel..
smile (^-^)