Copyright © wdp .. |
Design by Dzignine
Friday, February 4, 2011

jawapan




setelah ceritera sahabat sampai ke penghujung;
sekali lagi soalan sama bergema dikelopak telingaku...
xDe ke sape² yang special dalam ati ko rizQan?”.
sekarang aku faham,
kehendak seorang sahabat..
jika mahukan sesuatu;
maka perlu dibayar dengan sesuatu..

senyuman melebar di bibir,
hati tersentuh melihat keletah licik..
..seorang sahabat yang cerdik~

Ade!
spontan keluar dari mulutku~
Dan penceritaan kali ini bukan lagi hanya untuk si dia..
..seorang sahabat yang meminta,
Tapi buat anda semua pembaca warQah yang iSTiMeWa,
Bukan kanak² istimewa,
Saya ulang~
andalah pembaca warQah semua...

sengajaku buka cerita..
..agar kalian (sahabat) tahu~
Tersedia ruang buat kalian,
dalam hati seorang insan;
bernama rizQan

                ‘sahabat’~ bile ko tanye sape yang istimewa dalam ati aku skang neyh, aku cume boleh jawab keluarge ngan kawan² aku. Ko selalu je nak taw sape *perempuan yang aku minat kan, xperlu kot.. sebab aku da banyak kali explain kat ko, skang ni takde pun. Aku cume akan cari perempuan yang ko nak taw sangat tuh.. bile aku betul² da ready nanti. Demi ALlah, komitmen aku x berbelah bagi sikit pun antare kedua yang aku bagitaw ko tadi. Sebabnye aku neyh senang sangat jadi confuse; dan jujur aku memang xleh buat pilihan kalo aku dalam dilema pastu tersepit plak antare keluarge ngan kawan² aku sendiri.

aku cube meletakkan Tuhan di Tangga Pertama, sedang Pesuruh-Nya dibawah dikit~
namun kelemahan jiwa seorang manusia, aku alpa dan lalai dengan tapak keistimewaan itu;
seringkali tergelincir jatuh~ waima apa sekalipun, letakan MEREKA adalah yang TERATAS ..
               
Tamat.
*perempuan     = kekasih >_<

25 التعليقات:

{she-who-must-not-be-named} says:
at: February 4, 2011 at 4:04 PM said...

aku rasa benda2 cam tu melalaikan. Takut kalo xready ag,then komitmn yg laen akan tertunggak.

kawan aku pnh cakap,


COUPLE = MENDEKATI ZINA
MENDEKATI ZINA = HARAM
COUPLE=HARAM



takut gak kalo da involve, xjaga pergaulan..antara dua orng ade yang ketiga. =))

perindu_خلافة says:
at: February 4, 2011 at 4:17 PM said...

betul ejatie~
aku xnak ckp org lain,
aku ni sndiri la ckup jd conth, baru berdiri antare 2 kumpulan pn da confuse / dilema, kalo tambah satu lagi dlm masa skrg ni mesti haru hidop aku.. huhu

nak bersedia betul2.. pastu terus nikah, insyaALlah;

ape yg ada kat sekeliling aku skrg ni la yang paling istimewa dalam hidup aku~ so komitmen aku 100% utk ape yg aku dah miliki, yang bakal / akan tu lain cerita~

psstt : aku minx maaf kalo ada kekurangan sbg sahabat, tp dalam masa sama aku cube untuk improve diri jadi sahabat yang terbaik untuk korang semua, ^_^

{she-who-must-not-be-named} says:
at: February 4, 2011 at 4:20 PM said...

so,kena betul2 bersedia utk amek tanggungjawab baru..=))

perindu_خلافة says:
at: February 4, 2011 at 5:49 PM said...

yup.. insyaALlah da pasti jadi Manusia baru boleh tambah amanah ^__^

Unknown says:
at: February 4, 2011 at 7:41 PM said...

mak aku cakap:
"belajar pun tak abes lagi, nak kawen, nak bgi makan apekah?"
ngahhahaaha...dialog ni berlaku tiap2 kali aku cite kat mak ak tentng kawan2 yg bakal kawen...hahhaha..aku sengih je la~
pengajaran dari bebelan mak ak, sila bersedia dulu sebelum amek anak org..
hahaah

akhirnya tamat cerita ko ni gak~ hahahah

Nuryn Weida says:
at: February 4, 2011 at 9:34 PM said...

akhirnya soalan2 tu terjawan dah.soalan cume satu tapi episod ada 4.hehe.
tp betul la.bende ni bukan main2.kalau tak rasa nak serius baik tak payah.hee..

Enriuel says:
at: February 4, 2011 at 10:43 PM said...

Allah knows best for us.
Tak payah cari.
Masa itu pasti sampai. Biar datang sendiri. Baru lebih hargai erti hidup. :)

Pengemudi Layang-Layang says:
at: February 4, 2011 at 11:10 PM said...

Pernah berkata pada seorang teman, "Tak perlu mencari, biar ia datang sendiri." Teman itu menjawab, "Kita diberi banyak ruang untuk membuat pilihan dalam hidup, takkan nak pejam mata dan main petik saja.."

Setiap orang ada persepsi sendiri. Tentang cinta, kekasih, dan tanggungjawab.. tapi biarlah kita berada pada landasan yang betul dan janganlah cinta itu melebihi cinta kita pada Dia.

Nice one rizQan!

perindu_خلافة says:
at: February 4, 2011 at 11:28 PM said...

Ruby --> aku rase point sbenar mak ko cakap camtu sbb dia nak pastikan yg kita betul2 da bersedia utk bwak amanah yg seterusnya baru la fikir nak bercinta (nikah)..

makan bukan sekadar nasi dan segala bagai yg boleh dinampak je, sbb rohani pn ada makanan yg perlu disediakan jgak kn..

thanx ea coz berkongsi kat sini, cume pandgn aku, huhuhu >_<

perindu_خلافة says:
at: February 4, 2011 at 11:32 PM said...

yup ain.. bagi rizQan ni benda serius n berat, sbb tu x berani buat maen, tp bagi yg betul2 da bersedia percepatkanlah ape yg patut sbb tu yg terbaik kn ^_^

heheh memg soalan tu ringkas je, jwpn yg sepatutnye pn same ada; 'Ade' atau 'xDe' tp sbb kawan nk kta explain so kita pn explain lor~

perindu_خلافة says:
at: February 4, 2011 at 11:38 PM said...

Enriuel -->
ALlah Knows Better, tp kefahaman sy; kita punya haq untuk mencari pasangan kita sndr.. kemudian yg menentukn yg itu adalah terbaik atau tidak barulah Dia~ kalao sy salah sy minx maaf k, :)

Pengemudi Layang-Layang -->
insyaALlah, rizQan memg cube letakkn ape yg sepatutnya kat atas sekali, andai diri tergelincir Sahabat la yg rizQan harapkan untuk menegur kekhilafan tu T_T

Nuryn Weida says:
at: February 5, 2011 at 8:02 AM said...

setuju.btw,this entry point dye bagus. DIA nak kita betul2 bersedia b4 enter a new phase in our life. and kita doakanlah sapa2 yang da bersedia tu untuk dipercepatkan dan dipermudahkan segala urusan mereka. InsyaALLAH. =)

perindu_خلافة says:
at: February 5, 2011 at 8:14 AM said...

insyaALlah doakn yg terbaek buat sahabat2 kita yg dah pun berumah tangga.. semoga yg lahir dari mereka nnt x laen x bukan; little khaleefah yg mudah dibentuk dgn acuan Islam ^__^

Norlyana Nasrin says:
at: February 5, 2011 at 9:38 AM said...

mak kte pn sme mcm mak Rubiah..pantang sbt psl kahwin die dh start lecture mcm2..huhu..skang ni kte rs x sedia pn utk menuju ke arah "itu" sbb study pn x abis..tanggungjwb kat parent & adik2 2 pn x larat nk pikul makanya tggu jela smpi ms nnt kahwinla xpyh couple2 buang ms je....

perindu_خلافة says:
at: February 5, 2011 at 12:05 PM said...

bagi org mcm rizQan..
takut x terbahagi komitmen, lebih baik tumpukan pada apa yg kita da sedia ada dulu, T_T

w/pun jujur; nk ada pasangan sah tu tinggi~

EzayHadry says:
at: February 5, 2011 at 12:48 PM said...

benda2 camni takley maen2 kan
kalau nak kahwin awal besar tgungjawab tu..
nak nak kalau kita tak habis stdy lagi n cari keje..
tp kalau anta boleh je bersedia dari fizikal n mental..pe salah nye

perindu_خلافة says:
at: February 5, 2011 at 1:34 PM said...

betul hadry,
itu yg ana cuba smpaikn kat sini,
soal komitment, tanggungjawb n persediaan dr sudut mental-fizikal pentg sgt utk mewujudkn mawaddah wa rahmah dlm keluarga, insyaALlah..
^_^

Norlyana Nasrin says:
at: February 6, 2011 at 9:10 AM said...

hehe rizqan relax dulu nnt time dh keje mst lg byk pilihan insyaAllah..

perindu_خلافة says:
at: February 6, 2011 at 10:24 AM said...

hahaha.. sekarang pun da ade shortlisted da, cume x approch je sbb xde keperluan lagi >_<

Unknown says:
at: February 6, 2011 at 6:28 PM said...

gila r...comment sampai 19...meh aku cukupkan jadi 20...hahha

perindu_خلافة says:
at: February 6, 2011 at 11:13 PM said...

hahaha.. xde keje da ko neyh RuBy! ^__^

Nuryn Weida says:
at: February 7, 2011 at 10:23 AM said...

phewww...da ada shortlisted da..hahaha..bagus2..akan tiba masanya nanti.hehe

perindu_خلافة says:
at: February 7, 2011 at 10:38 AM said...

ain --> perancangan tuh satu keperluan buat yg dicipta, tp soal penentuan; ha yg tu jadi Milik Mutlak yang MenCipta ^_^

Nuryn Weida says:
at: February 7, 2011 at 10:41 AM said...

betul..semoga dapat yang terbaik.insyaALLAH..hehe

perindu_خلافة says:
at: February 7, 2011 at 12:13 PM said...

insyaALlah.. do pray 4 our own success fiDunya wal akhirah ^_^