Copyright © wdp .. |
Design by Dzignine
Monday, October 4, 2010

Balik ke masa lampau dengan minDa..

                oK... untuk eN-3 kali neyh aku nak KONGSIKAN SOMETHING yang aku rase korang x penah taw pn wujud dalam diri aku. Sebenarnye minda aku neyh betol² sensitive dengan bau, pergerakan angin, bunyi, cuaca n cahaya. mesTi korang still x faham kn, meh sini aku explain sket... sebagai contoh, ari neyh aku basuh kepala dengan shampoo HerBal eSSenCes hello hydration >_< ala yang ade lagu kelapa dan orchid tuh, ingat x iklan kat tV dulu.. “Pulangkan balik duit saya!!” huhuhu, hurm bau shampoo neyh memg wangi gilew arr, tapi aku jarang pakai skrg neyh... so bile pakai je (sambil bau wangi die) aku mesTi teringat kat Mahallah Talhah dalam campus. Sebab 1st time aku pakai dulu mase dok kat sane, huhuhu... maksudnya memori aku mesti terus seputar PERGI KE MASA LAMPAU. BeSt arr kalo memori yang berlaku tuh something yang kite nak sentiasa ingat tapi x best kalo berlaku kekecewaan kat dalam sejarah tuh. Phew~=_=... laen² bau plak cam sabun Lux dengan shampoo Dove; mesti buat aku teringat balik kat ostel yang aku penah dok mase secondary school dlu.. waaa, rinDunye~
                dari bunyi plak, ade lagu² tertentu yang boleh buatkan aku menangis tetibe...  hurm, sory sket ea aku bukan mat jiwang atau mat bunga, n dalam ati ku pun x penah wujud taman.. cz yang aku taw ade kilang kat dalam ati aku neyh, kebanyakan product die pun untuk kegunaan sendiri je cam substance yang nak Dgunekan utk breakdown fat (+) jadi tempat tukar glycogen balik ke glucose (+) pusat penapisan barang² merbahaya.. huhuhu cam imigresen plak (weyH sory² aku memg suke mengarut camni). Balik ke topik asal, erk... pasal lagu² tuh xyah arr aku cakap lagu ape kn. Takot nanti korang² yang nak kenakan aku gune lagu tuh untuk lemahkan aku, hehehe ^_^ tapi yang pasti ade perasaan syahdu yang wujud kalo aku dengar lagu² yang aku maksudkn..
                cuaca-cahaya n pergerakan angin pun boleh rangsang minDa aku utk balik ke mase lampau, tapi selalunya keadaan camneyh boleh BUATKAN AKU RASA TENANG je. Sebab kadang² hanye lepas 3-4 tahun baru aku boleh jumpe balik keadaan yang sama cam yang aku penah jumpe satu mase dulu. Sebab suasana² yang aku cakap neyh jarang sangat nk berlaku, tapi bile berlaku... x terkate dengan nikmat yang dibagi~ TERIMA KASIH TUHAN o,;”)_

2 التعليقات:

birU says:
at: October 4, 2010 at 7:57 AM said...

salam,

interesting...
menikmati alam kejadian tuhan adalah kegemaran saya juga

terima kasih sudi bertandang ke blog saya.

perindu_خلافة says:
at: October 4, 2010 at 8:18 AM said...

SaLaM ukhuwah birU..
terima kasih,

act saya baru sgt belajar menulis,
jadi mungkin bnyk kekurangan,
insyaALlah akn cuba membaiki diri ^_^

n,
sya akn sentiasa mengikuti blog awak cz sya memg suka membaca...