Copyright © wdp .. |
Design by Dzignine
Sunday, October 17, 2010

warQah khusus buat Sutera Kasih T_T

tanpe sedar aku taw hubungan kite retak,
bile sms x terbalas... aku akur~
aku anggap ko keabesan credit,
cume itu care terbaek untuk aku buang perasaan buruk terhadap ko..
sekadar menyedapkan perasaan sendiri,

tapi bile pertemuan di kedai bap*k ko memuncung bibir,
mengerut dahi ditambah seri.. perkataan ‘hilang selera makan!’,
membuat jantung aku macam nak berenti berdenyut.
Namun-ku terus gagahkan diri untuk duduk di meja paling hampir dengan meja ko,
sekadar menolak prasangka orang sekeliling~
biarpun tiada sepatah kate, biarpun tiada jelingan mata...
tapi aku cube buat cam biase,

balik kebilik bersame niyat membuang punca pertengkaran,
bile ku selak muka surat itu..
semua madah dari ko telah pun hilang, apekah!?
Ko lebih pantas untuk suatu yang ko marahkan,
sedang ko masih belum tahu ape cerite sebaliknya..
aku masih dengan niyatku untuk membuang ape yg patut,
agar kemarahan itu boleh hilang.
Satu harapan...

jika satu pengelakan yang ko pinta,
akan aku cube tunaikan...
bersame itu, aku mohon sutera kasih,
elakkan prasangka buruk menguasai diri ko~
sebab sampai bile pun ko xkkan tenang,
selagi mane ko berdamping dengan-nye [sang prasangka durjana],
T_T

12 التعليقات:

Norlyana Nasrin says:
at: October 18, 2010 at 1:53 AM said...

kenapa sedih sangat entry ni??

perindu_خلافة says:
at: October 18, 2010 at 7:23 AM said...

ditujukan utk bacaan seseorang,

Raihan says:
at: October 18, 2010 at 1:10 PM said...

Erti hidup pada memberi. Betapa pengasihnya Tuhan, tetap memberi rezeki meski manusia ingkar. Betapa penyayang Tuhan, masih menganugerahkan nikmat meski kita tak bersyukur. Maka, teruslah berukhuwah, berkasih-sayang, meski dikhianati, walau kecewa, kerana di akhirat sana, yang dihisab adalah apa yang kita buat pada orang & bukan apa yang orang buat pada kita. : )

perindu_خلافة says:
at: October 18, 2010 at 5:57 PM said...

kak.. terasa berat benar hati saya,
bila diduga sebegini rupa,
baru sebentar mengecap ni'mat,
kini dah tersepit antara dua teman.
entah ape yang silap,
walau diselak masa lalu, satu-persatu,
tetap pointless...

Tuhan~
jika ujian ini membuatkan aku lebih sedar akan kewujudn-Mu, maka teruskanlah.. berikan juga kekuatan agar aku mampu m'hadapinya, namun jika ia memudaratkan diriku,
aku mohon Kau jauhkanlah ujian ini.. T_T

Ya ALlah aku lebih sanggup menitiskan air mata ini untuk diri-Mu dari menitisnya kerana sikap seorang teman.

Raihan says:
at: October 20, 2010 at 12:10 AM said...

Dugaan dalam persahabatan.. Jangan gagal ujian ni..=)

ruriko shin says:
at: October 20, 2010 at 1:07 AM said...

dalam persahabatan tentu ada pertengkaran..
sedangkan lidah lagi tergigit..
salah seorang kene mengalah..baru persahabatan boleh berkekalan

Norlyana Nasrin says:
at: October 20, 2010 at 3:41 AM said...

sometimes i just ignore it when it hurt b'coz after all we still need each other

perindu_خلافة says:
at: October 20, 2010 at 7:23 AM said...

thanx sumer..
kak Raihan, najlaa n lyana,
T_T

Anonymous
at: October 20, 2010 at 11:35 PM said...

dugaan e2 tanda nya Allah syg kita..
dlm rmai2 org, Allah plih kita, mkne nye kita special one..take ur tyme..tyme will heals evrthngs
"Allah mnguji keikhlasan bila bersendirian, Allah m'beri kdewasaan bila ad mslah, Allah mlatih kesbran dlm kesakitan, Allah xpenh mgmbl sst yg kta syg kecuali dgn mngnti dgn yg lbh baik"
Moga dlm redha Allah selalu..

perindu_خلافة says:
at: October 21, 2010 at 8:11 PM said...

Anonymous..

terima kasih atas peringatan saudara/i.. insyaALlah, saya akan cuba ingat, coz diri ini pun seringkali melakukan kesilapan,

:)

Unknown says:
at: October 30, 2010 at 10:55 AM said...

I think I know who're u referring to..

r u guys still cold to each other?

perindu_خلافة says:
at: November 1, 2010 at 8:24 AM said...

alhamduliLlah,
everything is going back to normal sis, ^_^