Copyright © wdp .. |
Design by Dzignine
Friday, September 24, 2010

n3 ke 100 : Jantina Lappy-mu!

weyH korang.. sory arr yuk, semalam aku x buat pape n3 pun untuk ku-letak kat dalam warQah daUn papYrus neyh, busy sangat arr.. m3ting lagi, asignment yang nak kena submit, pastu tambah plak dengan mid-term exam paper Pathology yang da pun selamat aku jawab pagi taDi.. huhuhu, so pas neyh kire tawakkal je arr,
                sementara aku dok cari bahan kat internet untuk asignment aku tuh.. terjumpe la plak dengan benDe neyh, hahaha sonok jugak.. sebab tuh aku teringin sangat nak kongsikan dengan korang pembaca setia warQah daUn papYrus [huhuhu ada pembaca ke blog aku neyh]..
oK arr bermule dengan ape yang aku nak kongsikan, Jgn xtaw ea.. lappy kite neyh pun ada jantina taw, ngee >_<..” biau betol!? Hahah jadik orang melaka la plak.. untuk sesape yang still x faham word JaNTiNa tuh stand for what, hurm sory ea korang.. aku kalo da excited memang suke dok merojakkan bahasa, senang n cepat je aku nak menaip huruf² kat papan kekunci aku neyh.. oK berbalik pada maksud jantina tadi, maka boleh diringkaskan bahawa jantina adalah gabungan bagi perkataan Jantan + Betina, kalo boleh jangan arr kate bahase aku kasar ea.. coz memang pun jantan-betina sebab lappy neyh bukan manusia kan, kan, [sambil buat muka comel ^_^],
Jadi kalo nak taw arr jantina lappy yang korang dok mengadap tiap² ari tuh Jantan ke Betina kena arr buat step² neyh..

1.       Buka notepad dan paste ayat ini dalam notepad:CreateObject("SAPI.SpVoice").Speak"I love YOU"
2.       Selepas itu tekan save. Ubah save as type kepada All Files (pastikan korang save di desktop supaya senang nak cari/buka nanti).

Save as =  love u.vbs

3.       Close notepad apabila habis save. Then double click file td (love u.vbs) dan akan dengar suara "i love u."

Hahaha.. amacam suara jantan ke betina yang kuar..!? tuh arr jantina sbenar lappy korang yuk, aku punye lappy betina.. so normal arr, bagi sesape (blogger lelaki) yang lappy die kuar suare jantan baek cepat² pegi tukar.. eiww, :P

ngee >_<
enJoy k, saje nak bagi segar²kan mata yang mungkin mengantuk sebab letih kerja bagai kan,
asSaLaM’alaykum (“,)

0 التعليقات: