Copyright © wdp .. |
Design by Dzignine
Thursday, July 22, 2010

twin = tanda² keBesaran-Nya o,;")_


                Penatnye.. baru je abes m3ting untok IKOD 2010 neyh. Tak sangke plak sport division kena organizekn banyak benda dalam satu² mase. Hurm ape nak buatkn, aku DAH JANJI UNTUK TERIMA AMANAH neyh satu mase dulu. Jadi sekarang neyh NAK TAK NAK KENALAH PIKUL JUGAK. Tapi dalam mase same, kepale otak aku still serabut skarang neyh, stuDy entah ke mane.

“Ya Allah, aku mohon yang terbaik buatku Dunia-Akhirat”

                Semoge ape yang aku usahakn selame neyh bukan je bagi benefit kat aku sorang, TAPI ummah keseluruhannye. Ameen~
                Abes je m3ting, teros aku ngan apiz grak pegi kedai bap*k untok makan malam. Sbenarnye xleh ckap malam da, coz da dekat pukul 12.30 pagi jam kat dinding kedai tuh. Huh~ mule² aku order Ice Lemon Tea ngan Nasi Goreng Cina, tapi pastu aku tukar Nasi Goreng Ayam Kunyit plak.. hahaha tetibe teringat teros aku minx akak tuh buatkn. Naseb baek dorang x masak lagi nasi yang aku tempah sbelum neyh.
Hurm~ kebetulan pudin ngan tihi ade kat situ jugak, so citer punye citer makanan sampai. Pastu Tihi minx diri dulu, da ngantok katenye. So pudin arr yg dok teman aku ngan apiz makan. Sambil tuh citer macam², sampai arr ke topic pasal twin. Kelakar pulak dengar citer pudin, die kena denda sebab bad (abg die) ponteng class. Naseb arr din, muke da same kn. Sampai confuse ustaz tuh~ =_=. Hahaha
Balek je mahallah, tengok gelap jeqk.. haish blackout lagi arr neyh, masok kali neyh da 3 kali dalam 2 minggu da neyh. Xpe aku faham n akan terus faham, ALHAMDULILLAH, BUDAK² LAIN JUGAK FAHAM keadaan sbenar. ^_^
Naek je bilik, tetibe terpikir pasal twin yang da lame sangat aku tak jumpe, persoalan sekarang da sedie ke untok aku dapatkn kenyataan sebenar!? Bukan idop ngan mati pon, cume aku nakkn kepastian same ade theory yang penah aku construct dlu terBUKTI atau x! Akhirnye aku tanye gune FB n jawapanku tepat, alhamduliLlah... ini semua anugerah-Nya bagi sesiape yang mahu berpikir, =)

P/s: ade 2 care yang digunekn untok penentuan status ‘abang/kakak’ n ‘adek’ bagi kelahiran kembar neyh. Kalo traditional, orang tue² akan anggap yang kuar dulu sebagai adek. Yang kuar kemudian plak tuh abang. Sebabnye, abang akan mengalah dengan adek. Kalo modern doctor plak, yang kuar dulu tuh arr abang coz sedia maklum yang kuar lambat mesti arr lagi mude kan. Jadi yang kuar kedua tuh adek. Dalam dunie ari neyh, aku da lihat ade parents yg gunekn method pertame n ade jugak yang gune method kedue. So untok taw sape kuar dulu bukannye melalui gelaran abang n adek, tapi dari psychology dorang. WALAUPUN MEREKA SAMA DARI RUPA, TAPI JIWA MEREKA BERBEZA. Tuh arr uniknya, ciptaan Dia~

“SubhanALlah, setiap orang akan bertanggungjawab keatas diri² mereka sendiri!!”

0 التعليقات: