Copyright © wdp .. |
Design by Dzignine
Saturday, July 17, 2010

DaLaM HaTi aDa TeMaN…


                “Biarpon aku tengah SINGLE skang neyh, BUT I’am NOT AVAILABLE…” hahaha~ aku saje je cakap cam neyh kat kawan² aku kat UIA neyh, sbenarnye due benDe neyh memang ade kaitan ngan aku taPi ke[Dua]² ayat neyh xleh berdiri same² coz aku ade 2 point len² kat situ. Pertame aku single sebab belum kawen, hohoho… n keDua, aku not available coz aku da busy gilew skang neyh, busy gilew bukan gilew k =)
                Malam taDi aku join meeting untok cc10, malam neyh plak aku ade 1st meeting untok ikod, beh specific untok division aku je; Sport Division. N esok plak aku kena pegi Gombak, untok meeting program cycling dari UIAM Gombak ke UIAM Kuantan. Fuh~ ari² yang memenatkan da pon bermule, makenya skang neyh mase aku untok enjoy² kena arr dikurangkn coz kalo x mane nk ltak mase stuDy kn!! Huhuhu…
                Tentang stuDy plak, untok sem neyh… aku ambik subject Pharmacology, Immunology, Pathology, English 4 Academic Purposes, Biostatistic n volleyball untok skill. Hurm~ insyaALlah aku buat yang terbek hanye untok Dia… ameen
                “DaLaM HaTi aDa TaMan!!” aku quote bende neyh dari aDnan seMpit… aku rase sape yang tengok filem tuh memang da familiar sangat da ngan ayat neyh, taPi aku ubah sket kat ayat tuh dari taman ke teman!! So ayat baru cam title kat atas tuh arr… bagi aku idop kat dunia neyh hanye akan berenti bile kite sumer tutop mate [MATI]. Make spajang tuh arr, ramai orang yang akan hadir kat sekeliling kite dan yang mungkin menyedeykn bile orang pegi tinggalkan kite. Biarpon fitrahnye cam tuh, tapi KESUNYIAN, KEHILANGAN SERINGKALI TERUBAT BILE KITA PUNYA TEMAN-TETAP dalam hati. Coz die akan sentiase buat kite senang dan tenang n bagitaw kat kite yang KITA TAK PENAH PON KESEORANGAN.
Se[baek]² teman mesTi arr yang  mawkan kite selamat dunia akhirat, Rasul² pilihan da pon tunjukkan yang mereka neyh sentiasa tenang walopun kekadang dorang xDe teman [kalangan manusia] dalam usaha sampaikan da’wah suci dorang. Sumernya sebab dorang sentiase pecaye, yang dorang neyh punye TEMAN TERBAIK yang akan jage dorang. Aku jugak maw berteman… moga SaLaM persahabatan yang-ku hulur dapat respons positive dari Dia; Pencipta Segala Isi Langit dan Bumi~
Hanya pada-Mu aku sujuD… o,;”)_

0 التعليقات: