Copyright © wdp .. |
Design by Dzignine
Tuesday, July 20, 2010

ke Gombak lagi...


                SaLaM’alaykum sumer rakan blogger…  alhamduliLlah, aku da selamat sampai kat Bumi UIA Kuantan neyh tepat jam 4.05 pagi tadi. Fuh~ penat gilew badan rasenya, [baru pegi meeting je]… mungkin perjalanan atas bus yang buatkan tengkuk n belakang badanku lenguh². Hurm dalam mase tuh aku cube membayangkan yang kami nek basikal reramai dari UIAM Gombak ke UIAM Kuantan, agak²nye mesti lagi penat gilew kan. Hahaha… sebab paling jaoh aku mengayuh basikal hanye dari pekan semenyih [cowboy town] ke Sungai Tekala satu waktu dulu, jarak die lbeh kurang 17km je. Untuk merentas Gombak ke Kuantan aku percaye yang jaraknye lebih 10 kali gande dari jarak perjalanan yg penah aku buat mase skolah rendah tuh!! Dalam meeting program berbasikal Gombak ke Kuantan neyh, masih banyak yang perlu dibincangkan. insyaALlah, ari sabtu neyh kesemua committee dari Gombak campus akan turun ke Kuantan untuk menyambung meeting yang ditangguh semalam. Tugas aku sebagai Asst Head Com bagi Welfare Bureau; aku kena contact JPA3 daerah laluan dalam Pahang untuk operasi pertolongan cemas bila diperlukan nnt. Maksudnye bermule dari Bentong sampai arr ke Kuantan, peserta² akan di awasi oleh JPA3 yang akan bersiap sedia. Huhuhu.. bagus arr kalo JPA3 yg buat keje coz aku nak join berbasikal sekali. ^_^
                Dan kedatangan aku ke Gombak campus kali neyh merupakan ‘lawatan’ aku yang kedua lepas program BioMed Symposium yg diadekan kat UPM semester lepas. Mase program tuh, kami pelajar² dari UIAM kuantan menumpang tidur di UIA Gombak dan itu merupakan kali pertame aku jejakkan kaki aku kesane sejak 4 tawon bergelar anak didik Universiti Islam Antarabangsa neyh~ huhuhu… sbenarnye ade citer lagi panjang berlaku sebelum dari tuh, tapi xpe arr aku citer len kali (“,). Semalam berkesempatan jugak akhirnye aku jejakkan kaki ke dalam Masjid UIA Gombak tuh, waktu maghrib n isya’, antare maghrib isya’ plak siap mandi lagi.. hohoho, Bestnye kalo ade masjid sendiri, x perlu arr nak pegi tempat laen lagi. Masjid UIA Kuantan masih lagi dalam proses pembinaan, aku teringin sangat solat kat situ… maen kat sports complex, jalan² kat bangunan kulliyyah selaen Kulliyyah of Science, Medicine n Pharmacy. Dapat tengok mahallah² baru yang dibukak, berurusan kat One Stop Center (official OSC) n stuDy kat Library. Harap² sbelum aku grade neyh… sumer impian aku tuh tercapai. insyaALlah…



Masjid Sultan Ahmad Shah, UIAM Gombak

0 التعليقات: