Copyright © wdp .. |
Design by Dzignine
Sunday, July 11, 2010

sikit tentang keadaan-ku


                Hurm… citer yang tertangguh neyh akan ku hurai satu persatu. Seperti yang korang maklum aku da pun berada di bumi Kuantan tepat jam 1.45 pagi Jumaat lalu -9 Julai 2010-. Iaitu selepas 3 bulan aku dok bercuti kat rumah kesayanganku… hehehe, satu percutian yang lama sangatkan. Makanya terang da tak payah suloh yang virus² kemalasan bebas me[rayap]² dalam tubuhku.
                Tiket yang ku beli untuk perjalanan Melaka-Kuantan bertarikh 8 Julai 2010 dari kaunter tiket MARA bertujuan untuk tidak menyusahkan parents-ku dari berulang-alik rumah ke MC. Sebab adik-ku yang masih stuDy di UUM akan pulang pada period yang tersebut. Namun tiket yang keras tuh jadi longlai bila diberitahu yang emak n abah akan ke Jemputan Walimah saudara kami di Putrajaya.
“Huh~ kalo taw awal² memang aku x beli tiket tuh!!”, lagi lambat balik lagi BeSt (virus da menunjukkan symptom² awal). Kalo aku balik dari Kajang lagi selesa sebenarnya…
Berita tentang mahallah baru yang kejap boleh masuk, kejap xleh masuk ternyata menggusarkan pemikiranku. Ye lah, kalau takde katil untuk tidur, takde locker untuk simpan barang n takde meja untuk stuDy mesti satu perkare yang sukar untuk aku jalani. Lebih² lagi sem baru je sangat bukak. Namun sebagai musafir yang bijak membuat keputusan on the spot, aku menyedapkan hatiku. Bumi Allah luaskan… kat mana² pun boleh tido. Pastu aku dongak ke langit, nampak siling bus~ erm kenapa dik!? Tanya org sebelah aku, hehehe takde pape!! (mesti akak tu ingat aku mengingau neyh)
Sesampai je terus aku cari bilik kosong; xde. Pastu aku cari pulak katil kosong; xde jugak. Hurm.. mujur musolla ade terus aku ke musolla n ramai ade kat situ, yang merempat dan yang sengaja tido di musolla untuk qiyamulail. alhamduliLlah lega rasanya, inilah kecantikan kat UIA sebenarnya… musollanya sukar untuk sunyi. Jadi aku tido sementara menunggu waktu subuh menjelang.
Dan dipermudahkan lagi untuk-ku bila dipertemukan dengan akh Aiman, lalu dia mengajak-ku untuk tinggal sementara di biliknya. Sekali lagi diberi kemudahan oleh-Nya.Ditambah pulak dengan Danny yang mengajak ku untuk kemasjid dengan keretanya. Erm terkedu rasanya, nikmat me[limpah]² datang. Danny banyak tolong aku, bawak pegi masjid.. ajak pegi makan, dan ulang-alik dari Mahallah Talhah IM2, ke tapak Mahallah baru ke Mahallah Talhah office (dalm campus). Semuanya sebab nak membantuku percepatkan proses kemasukan ke mahallah baru. Thanx Danny :)
p/s: Tadi aku ke Mahallah Baru tuh untuk usha², mahallah yang kononnya at-Tabari tuh guna nama Talhah jugak akhirnya. Menjadikan dia sebagai blok ke 11 untuk Talhah, dan blok ke 3 bakal diduduki pelajar berada di luar campus. Hurm~ sepertinya impian semakin hampir, elektrik da ade.. air jugak da ade bile saluran air sementara disambungkan ke bangunan mahallah baru tersebut. InsyaAllah esok masuk ke sana.. ^_^

0 التعليقات: