Copyright © wdp .. |
Design by Dzignine
Thursday, June 17, 2010

Melaka ke Subang


Maaf sahabat², agak lama aku x menulis kat warQah daUn papYrus neyh. Ape lagi nk bace artikel² baru yg korang tulis. BUKAN MALAS, cuma sejak seminggu kebelakangan neyh keadaan kesihatan x mengizinkan. Twitter dan Facebook jugak same x di Update; taPi aku janji untuk review balek semua yg da terlepas tuh. Sebab aku hargai ape² je yg korang coretkan kat blog/wallpost/profile korang.
Saat jari² neyh sibuk menaipkan ape yang patot, aku sebenarnye dah pun berada kat rumah maksu aku di Subang 2. Semalam; aku gagahkan jugak untuk datang ke sini, w/pun batuk masih lagi x hilang, selsema masih lagi x kering. Tapi disebabkan aku da berjanji untuk datang, maka aku tunaikan jugak janji aku tuh. Dari Melaka semalam aku naik bas ke Seremban, sebab aku tahu bas x behenti di Puduraya buat masa neyh tapi dihentikan kat Bukit Jalil; Kalau aku turun sane susah sket sebab nak kena tukar banyak tren, lagi letih~ jadi aku pilih ke Seremban. Smpai kat Seremban pulak dihentinya aku kat Terminal 2, kena la aku naik transit bus untuk ke Terminal 1. Sebab hanye dari situ, dekat untuk aku berjalan ke Stesen Komuter Seremban. Sebelum ambik transit bus aku makan dulu kat Marrybrown n Solat Jama’ terus. Sebab da dapat agak aku akan tersekat lama dalam tren, jadi aku BUAT LA BENDA² PENTING DULU. Kat sini la aku banyak bertanye orang ramai, sebab terlalu banyak perubahan landskap yang aku lihat. Sampaikan aku hampir² sesat kat bandar yang da dekat 4 tawon aku x turun tuh. Tulah kan, asyik ikut Highway jah… :p
Dari S’ban beli tiket untuk ke Subang Jaya, sebab da janji dengan maksu yang die akan tunggu aku kat Subang Parade. 7 ringgit senang² je aku hulur kat akak kaunter tuh. Naik tren confirm ade tempat duduk sebab b’gerak dari stesen pertama. S’ban >> KL Sentral. Tukar pulak tren ke P. Kelang. Waktu sampai kat KL Sentral da masuk peak time. Faham² la bagi korang yg da bese naek Komuter neyh kan. w/pun aku tau dalam tuh da macam sardin aku tetap menyumbat jugak. Aku x nak ketinggalan tren sebab tengah mengejar mase. Nasib baek sampai je TEPAT DENGAN WAKTU maksu aku arrive kat stesen tuh. Jadi masing² x perlu menunggu.
Sepanjang perjalanan semalam, aku dapat jumpe ramai orang. Macam² ragam (+)perangai pelik², tapi tulah realiti kehidupan. w/pun bukan pengembaraan merentas benua tapi banyak yang dapat AKU BELAJAR. Dan pagi neyh insyaALlah seperti yg dirancang kami akan bertolak ke Cameroon, itu je yang mampu aku citer buat mase neyh. Batuk masih lagi berkokol neyh; Harap sahabat² Doakan kesejahteraan Muhamad Rizqan Aizzaini yarkh~ ^_^

0 التعليقات: