Copyright © wdp .. |
Design by Dzignine
Sunday, April 28, 2013

anak didik baru,




Jika dahulu adik² darjah 6 di SK Merbau Sempak, Sg Buloh (baca: sini) cuma punya masa seminggu untuk kenal seni Dikir Barat dan seterusnya membuat persembahan pada Hari Kecemerlangan sekolah mereka.

Kali ini saya diberi tugasan untuk membantu adik² darjah 5 pula di SK Bandar Tun Hussein Onn (SKBTHO), yang akan membuat persembahan sempena Kempen Jauhi Dadah di sekolah mereka kurang lebih 2 minggu dari sekarang. Ternyata untuk kumpulan yang ini, mereka punya kelebihan dari sudut masa yang lebih panjang untuk latihan ke arah itu. insyaALlah..

Sekali pun cuma dapat bertemu pada latihan hari sabtu, namun saya tetap percaya persembahan mereka nanti adalah jauh lebih baik daripada apa yang dirakamkan pada kali ini. Owh ye..  mereka ini juga sama seperti kumpulan terdahulu, yakni bermula dari kosong.

# mohon abaikan benda² pelik yang diorang buat kat dalam ni, sebab saya pun x pasti apa yang berlaku, hahaha ^_^

8 التعليقات:

Norlyana Nasrin says:
at: April 29, 2013 at 9:22 AM said...

woohoo mesti best ajar budak2 ni (^-^)

perindu_خلافة says:
at: April 29, 2013 at 9:34 PM said...

seronok.. menguji kesabaran jugak, hahaha
mungkin boleh anggap satu latihan untuk jaga anak2 nanti ^_^

Norlyana Nasrin says:
at: April 29, 2013 at 10:58 PM said...

insyaAllah..

ala degil budak2 baru naik biasa la..tapi bila dah dapat kepercayaan diorang memang seronok mengajar (^-^)

perindu_خلافة says:
at: April 30, 2013 at 11:43 PM said...

itulah.. ^_^
tp jujur rizQan memang x boleh control budak2 sekolah rendah ni, haha

Norlyana Nasrin says:
at: May 2, 2013 at 3:58 PM said...

buat diorang macam kawan tapi dalam masa yang sama cuba bertegas..insyaAllah boleh (^-^)

perindu_خلافة says:
at: May 6, 2013 at 4:37 PM said...

wah tips dari cikgu tadika ni,
mesti relevan untuk diaplikasikan nanti.. thanx lyana :)

Norlyana Nasrin says:
at: May 7, 2013 at 12:53 AM said...

ex-cikgu tadika :)

you're welcome.

perindu_خلافة says:
at: May 10, 2013 at 1:08 AM said...

owh orait..
eX-cikgu hehe ^_^