Copyright © wdp .. |
Design by Dzignine
Sunday, September 13, 2009

warQah raya 1430H

             Assalamu’alaikum... di kesempatan yang ada ni aku nak minta maaf kat semua orang yang mengenali aku, termasuklah mereka yang dah lama kenal aku mahupun yang baru je kenal. Semua salah silap yang aku buat secara sengaja atau tak terperasan berlaku, sesuatu perkataan-perbuatan aku yang mungkin buat ada antara korang semua terasa hati. Aku mohon ampun sangat2, sebab aku diberitahu yang dosa antara manusia hanya boleh diselesaikan antara manusia tu sendiri. Aku tahu sepanjang aku hidup ni, ada banyak kesilapan yang aku dah lakukan. Aku tujukan pada semua orang umumnya dan secara khususnya mereka yang betul2 terasa hati dengan sikap aku selama ni.
             Pertama-tama sekali aku tujukan kat seluruh ahli keluarga aku; mak, abah, along, alang ‘n’ alin, saudara-mara aku, suku sakat, sepupu sepapat. Harap dimaafkan segala salah silap sepanjang aku hidup ni. ’88-‘09
             Buat semua kawan2 yang belajar kat TASKA Raudhah, Semenyih ’94. Walaupun aku tak jahat ‘n’ nakal waktu tu tapi mungkin ada yang silap di mata korang. Jadi aku mohon diampunkan kesalahan2 tu. Harap sangat kalau boleh berkumpul semula dalam reunion bila2 nanti.
             Kawan2 kat Sek Keb Semenyih (SKS) ‘n’ Sek Ren Agama Pekan Semenyih (SRAPS) 1994-2000. Sepanjang 6 tahun aku sekolah kat sekolah rendah ni, mungkin aku dah mengumpul segunung kesalahan kat kawan2 yang sama standard masa tu. Minta maaf sangat2, kalau ada yang pernah aku pinjam/terpinjam sebelum ni tapi tak selesaikan lagi. Tolong ingatkan aku, mungkin aku lupa pasal perkara2 tu. Aku janji untuk selesaikan... insyaAllah~
             Untuk kawan2 yang pernah belajar sama2 dengan aku masa sekolah menengah pulak; Sek Men Keb Engku Husain, Semenyih (SMKEH) ’01-’05. Aku mohon ampun maaf sangat2, semenjak aku sekolah kat situ. Aku sendiri terasa banyak sangat kesalahan2 yang pernah aku lakukan. Semua kenalan rapat terutamanya, mungkin hubungan yang terlalu rapat ni buatkan aku tanpa sedar dah menyakitkan, menyinggung perasaan dan hati korang. Tingkatan 1Bakti, 2Amanah, 3Amanah, 4Amanah dan 5Amanah. Semua kenalan yang ada dalam Lembaga Pengawas, dan kawan2 yang kurang aku kenali kat sekolah. Aku memang cuba untuk mengenali korang semua, tetapi kotak memori aku terhad jugak untuk menyimpan data korang semua. Jadi mungkin ada yang aku kurang mengenali ni pernah tersinggung, aku minta maaf.
             Dan untuk semua adik-beradik ku yang pernah tinggal sebumbung dengan aku kat Asrama SMKEH. Sepanjang 5 tahun aku tinggal kat sana (18 sept 2001-31 dec 2005), dari gelaran seorang junior hinggalah aku bergelar senior, banyak yang aku tahu kesalahan yang aku dah lakukan secara sengaja dan tak sengaja. Khasnya kat adik-adik juniorku, mungkin abang silap perkiraan masa buat satu2 keputusan, marah korang atas kesalahan yang korang tak buat. Jadi abang minta maaf sangat2, abang mohon ampun semua kesalahan abang. Sesiapa yang masih terasa hati, abang akan tunggu sampai satu masa. Harap bila sampai waktu tu nanti, semuanya akan selesai. Sekali lagi abang minta maaf dan ampun semua kesalahan.
             Untuk sahabat2 kat Matriculation Center IIUM/Center for Foundation Studies ’06-’08. Terutama yang satu bilik dengan aku kat MahallahUmar al-Khattab I & II(MUK I& II), yang sama class @ lab @ batch masuk , jugak yang sama department dengan aku. Aku minta maaf semua kesalahan yang aku pernah buat kat korang.
             Sahabat-sahabat di International Islamic University Malaysia, Kuantan Campus (IIUM, Kuantan) ’08-sekarang. Aku jugak nak mohon ampun dan maaf kat korang semua. Sepanjang yang aku kenal dari Matric jugak yang baru aku kenal kat Kuantan ni, mesti ada banyak kesalahan yang pernah aku lakukan kat korang. Terutama sahabat2 satu Kulliyyah (KOS), satu bilik ‘n’ satu Mahallah kat T3,T4 n T9 (Mahallah Talhah). Aku minta maaf sangat2 kalau ada yang terasa hati dengan sikap dan perangai aku sepanjang aku kenal dengan korang. Untuk brothers lain2 kulliyyah jugak, committe I-Quest ’08, dan sahabat2 yang aku kenal dalam program2 tertentu, aku minta maaf untuk kesalahan yang aku’ter’lakukan dalam masa yang singkat perkenalan kita tu. Untuk sister yang aku masih belum kenal lagi, aku janji untuk cuba kenal dengan korang semua. Walaupun aku terpaksa menyediakan satu ruang khas dalam kotak memori aku untuk menyimpan nama-nama korang. Rasanya korang sendiri pun faham kan macam mana dengan keadaan class kita. ^_^
             Untuk semua orang kat sekeliling aku sama ada yang pernah aku kenal atau tak pernah aku kenal, yang pernah jumpa atau yang tak pernah bersua muka langsung (khusus kawan chat). Aku mohon ampun dan maaf. Community yang aku pernah terlibat dari Bandar Baru Bangi, Semenyih sampailah ke Kampung Bukit Senggeh. Semua salah silap harap dimaafkan.
             Semua Cikgu2, Ustaz2 ‘n’ Ustazah2, Warden Asrama, coach softball, dikir n nasyid, lecturer, dan golongan pendidik yang pernah mendidik aku
             Terakhirnya aku ambik peluang ni untuk mengucapkan Selamat menggunakan baki2 terakhir yang ada dalam bulan(Ramadhan) penuh barakah ni untuk mendapatkan ke Redhaan-nya. Bersama menuju kearah MardhatiLlah... dan Selamat Menyambut Hari Raya Aidil Fitri dalam seminggu dari sekarang. Ampun, Maaf Zahir dan Batin dari aku insan yang sentiasa dalam khilaf~
             Assalamu’alaikum... o,;”)_

0 التعليقات: