Copyright © wdp .. |
Design by Dzignine
Thursday, January 19, 2012

Pertama Kali


SITUASI
Masih berada di bumi uiam kuantan; walaupun selepas seminggu cuti semester bermula -_-. PERTAMA KALI dalam tahun² pengajian saya di sini, tidak pulang seawal biasa. Buat sahabat yang sedia maklum, sayalah antara yang pertama akan meninggalkan tanah kampus apabila bermulanya cuti semester dan saya jugalah antara yang terakhir sampai semula ke kampus setelah semester baru dibuka kembali. ^_^
Tetapi untuk tahun akhir ini.. Ketentuan yang ditetapkan-Nya lebih kuat mengatasi perancangan diri saya sendiri. Sebab saya tahu kehebatan saya terletak pada kelemahan seorang hamba, saya percaya dan saya bangga. Adapun sepeninggalan oleh rakan² yang telah bergerak ke kampung masing² adalah sebagai tuntutan kepada diri saya menyambung ‘eFF why Pee’; yang telah terbengkalai sedari Final eXam mula menjelma seawal 3 minggu yang lalu. alhamduliLlah.. kerja yang sepatutnya dilakukan; telah pun berjaya disiapkan 40%, jadi dapatlah saya pulang ke kampung sama ada esok atau pun lusa. Yeh~

PERTAMA KALI solat Jumaat saya di bumi uiam Kuantan adalah pada 4 Julai 2008. Ya, hari dan tarikh tersebut masih segar dalam ingatan saya; memandangkan itulah khutbah pertama dalam hidup saya yang disampaikan sepenuhnya menggunakan Bahasa Arab [bukan bacaan teks]. Tajuknya juga masih jelas dalam ingatan; ‘Solat sebagai tiang agama dan kelebihan dalam Solat Berjemaah’. Alhamdulillah, walaupun telah terlalu lama meninggalkan bahasa arab (SRAPS:1995-2000), tetapi berkat mengutip pelajaran semasa masih bergelar ‘little khaleefah’ ianya kuat melekat dalam diri saya yang hari ini. o,;’”)_

Owh ye selepas lebih 3 tahun berada di tanah ini.. insyaALlah esok 20 Januari 2008, buat pertama kalinya Masjid Baru UIAM Kuantan akan menerima jemaah untuk Solat Jumaat pertamanya di sini. ^_^


“Salam, good news everyone!
insyaAllah this week Jumaat Prayer will be held at our beloved new Masjeed.”
(jom ramai² pakat like page ni noh~)


# Selepas solat zohor tadi saya dan danial sempat beramah mesra dengan  Ustaz Zunaidin Ibrahim (Pegawai Agama/Imam dari Jabatan Masjid SHAHS UIAM Kampus Gombak), yang mana beliau telah di tugaskan di Masjid Baru UIAM Kuantan iaitu bermula 16 Januari 2012 yang lalu. alhamduliLlah~ kemesraan jelas terpancar dari madahnya, semoga kemakmuran yang di nikmati Masjid UIAM Gombak berseri lagi di Masjid UIAM Kuantan , insyaALlah.. Selamat Bertugas Ustaz ^_^

11 التعليقات:

Norlyana Nasrin says:
at: January 20, 2012 at 1:16 AM said...

*insyaAllah esok 20 Januari 2008"

errr rizqan dh lmbt 4 tahun (-.-)

Norlyana Nasrin says:
at: January 20, 2012 at 1:17 AM said...

oh bgs la stay buat FYP..kte pun sama (^-^)..
puas bl tgk dh siap skit...tp still byk lg yg kne buat..tp alhamdulillah ramai yg memberi kerjasama..

perindu_خلافة says:
at: January 20, 2012 at 1:33 AM said...

hahaha x perasan silap tu, rizQan betul kan balik.. thanx lyana,

yep seronok, rasanya kalau 4 tahun terus buat macam ni lagi seronok dari duduk dengar lecture, huhu ^_^

Norlyana Nasrin says:
at: January 20, 2012 at 1:36 AM said...

hehehe...u r welcome :)

yup btol2! walaupun pnt tp bl tgk hasil kerja mmg trs hlg rs pnt 2..so nk smbg master sml jd RA kah? b'terusan dok dlm lab je~~huhu mst best (^-^)

Norlyana Nasrin says:
at: January 20, 2012 at 1:38 AM said...

lg 1..rizqan pki lab kt mne? x nmpk pn kt KOS..

perindu_خلافة says:
at: January 20, 2012 at 10:49 AM said...

huhu.. lelaki ni ada komitmen lain,
so kena kerja dulu lepas tu baru fikir balik nk sambg belajar lepas tu atau tidak~

rizQan punya lab underground.. takut US tahu, nanti x pasal2 kena bom!
HaHaHa rizQan guna lab dekat KOM la, sbb tu x pernah nmpak kat KOS ^_^

Norlyana Nasrin says:
at: January 22, 2012 at 9:17 PM said...

ooh mcm 2~

oh yg kt sblh muzium KOM kan? hehehe..
oo pttla~~

perindu_خلافة says:
at: January 25, 2012 at 10:22 AM said...

huhu.. jauh dari muzium KOM sbenarnya,
lab rizQan kat level 3,
more specific kat atas library lama ^_^

Norlyana Nasrin says:
at: January 25, 2012 at 3:02 PM said...

oo..hehe mst menarik kan? kiranya rizqan dpt merasa gak buat experiment kat lab KOM..huhu..

perindu_خلافة says:
at: January 26, 2012 at 11:30 AM said...

alhamduliLlah..
rezeki rizQan dapat buat kat KOM, berbeza sgt dgn lab KOS, mostly lab yg rizQan masuk dekat KOM fully equip ^_^

Norlyana Nasrin says:
at: January 26, 2012 at 4:42 PM said...

untungnya~~ (^-^)
sng xpyh nk berebut dgn org utk pki segala equipment sbb bdk KOM xde fyp kn?