Copyright © wdp .. |
Design by Dzignine
Tuesday, August 3, 2010

cc'10 da abes


                alhamduliLlah... cc’10 (Cultural Carnival 2010) da pun selesai semalam, pemenang untuk setiap pertandingan pun da taw n dapat habuan (masing)²kn. Untuk cultural competition plak, x ramai pun yang masok cz mase promotion terlampau singkat n x tercapai golongan sasar. Hurm, papepun TaHNiaH k buat sumer yang join n time kaseh cz support program tuh...
hahaha.. klakar ade gak, tanpe sebarang preparation yang mantap, aku ngan hafiz arr terpakse jadik ‘Bidan Terjun’ untok participate dalam program tuh.. coz hadiah yang Dsediekn lagi banyak dari participant yang masok. Makenya ber-syair(+)pantun(+)seloka arr kami kat atas pentas besar tuh.

The Pandan Islands is far from land,
Three peaks has the Daik Mountain,
THOUGH THE BODY HAS ROT IN THE SAND,
THE GOOD DEEDS ARE NEVER FORGOTTEN.

                                Two or three cats are running on the land,
                                                The cats with stripes is superior,
                                TWO OR THREE (PEOPLE) I CAN EASILY FIND,
                                                BUT NOT COMPARABLE TO YOU; MY DEAR

>_< ngee.. pantun yg atas tuh hafiz yg bace, n pantun ke-2 plak aku punye part. Sbenarnye aku nak tujukn pantun tuh kat 2 orang budak neyh, tapi mase tuh dorang xDe dalam hall cz tgh buat keje len kat luar. Nakal jgak aku neyh kan!! Kesian kat dorang, x dapat join even dalam hall. Tapi lagi kesian bile aku dapat taw yang dorang neyh baru je balek dari trip ke Singapore... mesTi letih punye, Hah~ tuh arr pasal; apsal x bagitaw committee² len, xpun gitaw arr bos korang neyh~ so boleh arr die suroh bebudak len tolong (sikit)²kn~ hurm, benda da lepas... papepun thanx ea kat korang berDua cz da jalankn amanah yg Dberi sbelum neyh, alhamduliLlah sumer da selesai n keje korang (+) committe² len pun smooth je ^_^, thanx ea kat sumer... especially committee closing ceremony; alifah,amir,azam,nasrun, adib, meng, hafiz, asila n fana. Jugak barisan committe dari len² division n central. Thanx atas kerje same sumer... last but not least untok group Putra Kencana (dikir barat), korang da buat yang terbaek n secara peribadi aku minx maaf sebab mnyusahkn korang.. papepun congratz yaa cz da menang 1st place mlm taDi, =)
pasal kisah cinTa plak memang lumrah arr kn, taPi aku akan sematkn dalam hati~ stiap bait² seloka yang aku bace malam tadi,

Bijak pendita bermain kata,
                                Disana sini nama bersemadi,
                CINTA MANUSIA CIPTAAN KITA,
                                CINTAKAN ALLAH KEKAL ABADI ~

                Walopun aku ngan hafiz cume dapat tempat terakhir dalam pertandingan tuh, tapi KORANG SUMER TETAP NO1 DALAM HATI aku neyh~ ^_^

0 التعليقات: