Copyright © wdp .. |
Design by Dzignine
Saturday, February 16, 2013

Mimpi semalam


16 Februari 2013

Semalam dia hadir dengan beberapa pucuk surat, yang pertama diletak kemas di dalam satu sampul berwarna cream; mengandungi 2 pucuk surat. Tulisannya indah, kemas dan teratur tetapi saya gagal membacanya. Sampul kedua pula mengandungi sepucuk surat, juga dengan tulisan yang sangat cantik namun masih gagal membacanya. Sedang surat terakhir pula di tulis pada kertas berwarna merah terang, tanpa mempunyai sampul, mempunyai 2 bahagian yang terpisah, berbentuk seperti sticker dan di tampal pada lantai sebuah pintu. Namun tulisannya pada kali ini kabur, sehingga langsung gagal memahami apa yang tertulis di atasnya. Kertasnya juga seakan sudah terlalu lama dibiarkan di atas lantai tersebut, yang mana mungkin telah di pijak oleh ramainya orang lalu-lalang.

safara panjang, sakit

Sampul pertama dan kedua itu diberikan pada saya melalui beberapa orang sahabat saya (ketika di GEMS). Sedang kewujudan pucuk surat terakhir itu hanya di sedari selepas dia sendiri memanggil saya untuk mengambil kertas bertulis tersebut. Seakannya dia ingin memperkatakan sesuatu, namun..

Baiklah.. saya akan membacanya!”,
inilah kata-kata saya sebelum tindakan menutup pintu dengan rapat.

# ketidakpastian tindakan menutup pintu, sehingga ke pagi ini masih tidak berjawab. Tetapi jelas saya tak mampu memandang ke arah wajahnya, saya lemah.. :(

0 التعليقات: