Copyright © wdp .. |
Design by Dzignine
Wednesday, September 26, 2012

PRK UIAM 2012 0925


Kekecewaan yang timbul sebaik dilaporkan berlakunya ‘masalah teknikal’ pada sistem e-voting PRK UIAM 2012 tidak dapat dibendung oleh kebanyakan warga kampus berkenaan. Kehangatan ini jelas menjalar dari Gombak ke Kuantan, malah merebak dengan cepat ke seluruh negara selepas mendapat liputan ‘hangit’ dari syarikat² media massa dalam negara.
Pengumuman mengenai proses ‘undian semula’ yang perlu dilakukan pelajar² turut memberi pelbagai persepsi berbeza di kalangan pemerhati politik. Ada yang melihatnya sebagai positif dan tidak kurang juga negatif. Sebilangan besar pelajar juga turut merancang untuk memboikot pilihanraya kampus ulangan ini.
Lalu ini saya jadikan sebagai status mukabuku, selain turut menulis status yang sama di dinding IIUM ONLINE dan IIUM KUANTAN CHIT-CHAT.

|prk uiam 2012|
kecewa dengan 'masalah teknikal' yang dilaporkan.. tetapi sangat berharap tiada sahabat yang memboikot re-election minggu hadapan; kerana kita pernah melihat akibatnya (2005/2006) apabila yang bukan ahli memegang tampuk kepimpinan, =_=

Jangan Boikot PRK UIAM !

Ketakutan saya ini timbul berasaskan apa yang pernah terjadi tidak lama dahulu, di mana berlakunya kempen boikot prk oleh kumpulan Pro-Mahasiswa di semua IPT seluruh negara (termasuklah Taman Ilmu dan Budi). Sehingga akhirnya tunjang kepimpinan yang sepatutnya diserahkan pada yang haq (28:26) tidak dapat di terjemahkan melalui peti undi ketika itu. Rujuk analisa PRK 2001-2011 di sini.
Biarlah sekali peristiwa hitam itu berlaku, dan biarlah ia berlalu tetapi jangan sekali-kali kita melupakan akibat dari tindakan sedemikian. Kerana ada ‘ibrah yang boleh diambil, mungkin pengalaman itu mampu mengajar pelajar UIAM selepasnya; tentang betapa pentingnya urusan memilih barisan kepimpinan dalam usaha mengejar mardhatiLlah dan mengekalkan bi’ah solehah di Bumi UIAM bertuah ini.

Perkongsian ikhlas


# Saya memuji tindakan admin IIUM ONLINE dengan tidak meng‘approve’ sebarang permintaan masuk ke ‘IIUM ONLINE’ buat masa ini .. harapnya IIUM KUANTAN CHIT-CHAT juga ^_^
# head banner / cover photo kedua-dua group ini [IO and IKCC] telah pun ditukarkan kepada warna hitam sebagai tanda berkabung atas pelbagai isu buruk yang melanda UIAM akhir-akhir ini.

0 التعليقات: