Copyright © wdp .. |
Design by Dzignine
Saturday, June 30, 2012

sentakan nikmat :)


Sementara menunggu kehadiran keluarga saya ke sini, eloklah saya mencoret sesuatu yang lebih tinggi nilainya dari sebuah kenangan. Menjadi kagum diri saya pada jiwa seorang sahabat, tatkala melihat status MukaBuku nya yang tertulis..

“balik kg: jumpa family.. niat nak beri mereka dgr tazkirah Prof. Dr. Muhaya tercapai.. dapat beri sedikit pesanan kepada anak2 saudara.. alhamdulillah.. kepulangan ini ada hikmah yg Allah susunkan.. semoga Allah memberkati kalian semua..~ diharapkan sahabat2 ku yang pulang ke kampung berjumpa family dan sama2 berbakti untuk mereka.. mencari keredaan Allah dan memperoleh rahmatNya.. same2 berpesan ye..”

AstagfiruLlahal a’dzim, hampir sangat saya dilupakan tentang soal dakwah pada teman-teman di luar sana, juga perkongsian baik buat orang awam yang masih terleka. Semoga Allah menambahkan kebaikan ke atas diri sahabat saya yang tersebut, peringatannya melalui status MukaBuku cukup menyentak Qalbu saya dari terus tertidur.
insyaAllah, saya juga bakal melakukan agenda yang sama.. menyebar luaskan lagi kuasa Taman Ilmu dan Budi. Di Semenyih, Selandar atau di mana sahaja kaki ini berpijak selepas ini. Pencarian ilmu adalah bertujuan mengenal Tuhan, semoga saya diberi kekuatan dan dapat istiqomah dengan tekad ini. Doakan saya sahabat2 ^_^,

3 التعليقات:

Norlyana Nasrin says:
at: July 2, 2012 at 8:39 AM said...

InsyaAllah akan teruskan dakwah disamping memperbaiki diri..huhu balik rumah ni makin kuat kena beringat2 sebab kat luar ni lagi banyak dugaan daripada dalam UIAMK..
(^-^)

perindu_خلافة says:
at: July 8, 2012 at 7:05 AM said...

betul.. dakwah perlu diteruskan, tarbiyah jugak perlu di seiringkan, moga kita tetap di atas jalan-Nya; biarpun bakal berada dalam dunia penuh berbeda ^_^

Norlyana Nasrin says:
at: July 9, 2012 at 4:25 PM said...

insyaAllah (^-^)