Copyright © wdp .. |
Design by Dzignine
Tuesday, April 10, 2012

CAKNA ISU SYRIA



Seorang aktivis sedang disiksa dan beliau tidak henti-henti memohon bantuan dari Allah swt, namun TENTERA FASAD yang setia dengan Assad tidak suka dengan perkara tersebut lalu memaksa aktivis berkenaan untuk memohon pertolongan dari Assad. Beliau tidak mengendahkan arahan dari tentera Assad dan terus memohon perlindungan dari Allah swt. Tindakannya itu telah membuatkan tentera Assad menjadi berang lalu membakar aktivis tersebut hidup-hidup. Seorang lagi tentera Assad ini menghampiri kepala aktivis terbabit dengan pisau lalu terus MENYEMBELIH-nya. Tindakan ini memang amat mengejutkan sehingga tidak ada lagi air mata yang boleh mengalir buat aktivis ini! Namun yang lebih mengejutkan adalah perlakuan ini telah dirakamakan sendiri oleh askar-askar rejim sendiri. Cuba anda fikirkan… jika para TENTERA FASAD ini tidak diberikan kebenaran untuk melakukan ini semua, masakan mereka begitu berani untuk merakamkan perbuatan terkutuk tersebut? Ini semua boleh berlaku di Syria di bawah pemerintahan kuku besi keluarga Assad.
Sila KONGSI dan SEBARKAN.. janganlah kita hanya duduk diam tanpa melakukan apa-apa kerana mereka juga manusia.



An activist is being tortured. He is seeking for Allah help, but criminals Assad loyal forces didn’t like that, and they instructed him to ask for Assad mercy instead. He ignored that and continued asking help from Allah. They didn’t like that and they lit him on fire. Then another criminal with his knife approached the activists head and SLAUGHTERED him. Oh yea, This is SUPER SHOCKING that you will lose the ability of crying. The thing that will shock you even more is the video being recorded by Assad loyal criminals. If those people have never been given green light for what they are doing, they would never tape what they are doing. This happens only in Syria, under Assad family gang rule. Please SHARE and do something about it. At least, DON’T KEEP QUIET. They are human beings, for god sake!

Copy paste from www.facebook.com/syria.care

2 التعليقات:

faaizz d. zul says:
at: April 12, 2012 at 8:59 AM said...

salam alyk'

haritu masa ada kempen save syria disekalikan dgn ummatic week, aku rasa ramai gila orang yg semangat ttg isu Syria. tp sekarang, semangat tu dah luntur perlahan-lahan.

termasuk aku.

*kena cari motivasi alternatif, contoh: video mcm ni. -.-' *

perindu_خلافة says:
at: April 12, 2012 at 12:28 PM said...

tazkirah, usrah dan daurah.. semuanya bertindak bagai charger bagi sebuah h/phone, setiap waktu perlu diberi input agar senantiasa segar dan bermaya,

#insyaALlah untuk peringatan bersama,